8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،
استخدام کارشناس در شرکت صنایع پنتان شیمی در تهران و صفادشت
شرکت صنایع پنتان شیمی برای تکمیل نیروی انسانی خود در تهران(شهرک غرب) و کارخانه صفادشت از متقاضیان زیر دعوت به همکاری مینماید

 
داشتن تسلط به زبان انگلیسی و کامپیوتر و نرم افزارهای هر رشته ضروری است.

 
کارشناس بازرگانی
لیسانس فنی/انگلیسی/بازرگانی-تهران-3 سال سابقه

 
کارشناس حسابداری
لیسانس حسابداری-تهران-5 سال سابقه

 
کارشناس کنترل کیفی
مهندس مکانیک(طراحی جامدات یا ساخت و تولید) یا متالورژی-صفادشت-5 سال سابقه

 
مسئول دفتر و منشی
لیسانس انگلیسی/فنی-صفادشت-2 سال سابقه

 

 
ارسال مشخصات و رزومه کاری به : job@pentanechem.com

 

 
پایان مهلت اعتبار آگهی 6 دی 90
سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


ارسال توسط رحیمیان
شرکت بیمه سامان در راستای گسترش شبکه های ارائه خدمات خود در تهران دعوت به همکاری می نماید.

 
 

 
رییس آموزش-لیسانس یا فوق لیسانس در کلیه مدیریت ها،مدیریت آموزش یا رشته های مرتبط-حداقل 5 سال سابقه در زمینه آموزش،داراس حسن شهرت،آشنایی کامل با فرآیندهای آموزشی شامل نیازسنجی،دارای اثربخشی آموزش-فقط آقا-در تهران

 
کارشناس منابع انسانی-لیسانس و یا فوق لیسانس در رشته های مدیریت،مهندسی صنایع و یا MBA-حداقل سه سال سابقه کار در زمینه منابع انسانی،آشنایی کامل با فرآیند ارزیابی و عملکرد پرسنل-فقط آقا-در تهران

 
کارشناس بیمه-لیسانس مدیریت بیمه-حداقل 5 سال سابقه کار در شرکت های بیمه ای-در تهران

 
کارشناس حسابداری-لیسانس حسابداری-حداقل دو سال سابقه-مسلط به آفیس و آشنایی با نرم افزارهای حسابداری-در تهران

 

 
از کلیه علاقه مندان که دارای شرایط می باشند دعوت می گردد رزومه های خود را به آدرس m.habibian@samaninsurance.com ارسال نمایند.
سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


ارسال توسط رحیمیان
یک شرکت فعال بندری دریایی در محدوده نیاوران تهران به همکاران زیر نیاز دارد.

 
عنوان شغل : مدیر امور مالی
دارای تخصص و تجربه کافی به خصوص در زمینه تامین منبع مالی پروژه ها

 
عنوان شغل : کارشناس بازرگانی
تسلط کامل به زبان انگلیسی و ترجیحا دارای سابقه کار مفید در زمینه دریایی نفتی

 
عنوان شغل : حسابدار
سابقه کار مفید-تمام وقت

 
عنوان شغل : مسئول دفتر مدیرعامل
مسلط به زبان انگلیسی و کامپیوتر

 
عنوان شغل : منشی
مسلط به کامپیوتر و امور دفتری

 

 
جهت همکاری لطفا رزومه خود را با ذکر عنوان شغلی به آدرس ایمیل و یا فکس زیر ارسال نمایید .
ایمیل : bgcsec@yahoo.com
فکس: 22821545

 

 
فعلا بدون مهلت
سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


تاریخ: یک شنبه 27 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط رحیمیان

معاون برنامه ريزي و توسعه سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور اعلام كرد: براساس درخواست و اعلام سازمان سنجش كشور زمان برگزاري مرحله دوم آزمون استخدامي شهرداري ها در چهارده استان از 25 آذرماه به 16 دي ماه سال جاري تغيير يافت .

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور،محسن كوشش تبار با بيان مطلب فوق گفت :براساس مكاتبه امروز سازمان سنجش با سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور آزمون 14 استان كشور در روز جمعه 16/10/90 برگزار خواهد شد .

وي اظهار اميدواري كرد كه اين تغيير تاريخ برگزاري آزمون فرصتي مناسب براي دقت و بازبيني فرآيند آزمون از سوي استانها و آمادگي بيشتر متقاضيان را به همراه داشته باشد .

كوشش تبار همچنين اظهار كرد: اطلاعات مربوط به نحوه دريافت كارت ورود به جلسه از طريق سايت سازمان شهرداريها ودهياري هاي كشور و سامانه ثبت نام آزمون استخدامي به اطلاع داوطلبان عزيز خواهد رسيد .

وي گفت :در همين راستا از استانداريها و رؤساي كميته اجرايي آزمون در استانها تقاضا مي گردد از طريق پايگاههاي اينترنتي  استانداريها،شهرداريها، روزنامه هاي كثيرالانتشار و زير نويس هاي تلويزيوني و ساير طرق مقتضي نيز نسبت به اطلاع رساني دقيق و بهنگام اقدام نمايند و در اين زمينه همكاريهاي لازم را به انجام رسانند .

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


ارسال توسط رحیمیان

همیشه استخدام برای یك شغل، نیازمند گفت و گوهایی میان متقاضی شغل و استخدام كننده است. حتی اگر یك كارگر ساده هم بخواهیم استخدام كنیم، نمی توانیم به مهارت و ویژگی هایش پی ببریم مگر با پرسش و سئوالی از او. در واقع یك حال و احوال كردن ساده تا یك سئوال و جواب حرفه ای اطلاعاتی را به استخدام كننده می دهد كه او را در تصمیم گیری و كارگزینی كمك می كند.

سه اشتباه در مصاحبه های استخدامی

از آنجایی كه هیچ دو مصاحبه ای شبیه یكدیگر نیستند، آماده شدن برای یك مصاحبه استخدامی بسیار سخت است، اما با تمركز روی معرفی مهارت های خود می توانید مصاحبه موفقی را پشت سر بگذارید. شیوه معرفی خود و برقراری ارتباط مناسب با مصاحبه كننده می تواند نقش مهمتری از آن موضوعی كه باید درباره آن صحبت شود، ایفا كند. در حقیقت توانایی شما در برقراری ارتباط مناسب با مصاحبه كننده نقش بسزایی در نتیجه مصاحبه دارد. سه مسئله مهم وجود دارد كه باید به آن توجه كافی كرد و ارزش آن را دارد كه قبل از مصاحبه مقداری از وقت خود را صرف فكر كردن به آنها بكنید؛ ضعف در ارتباط كلامی، ضعف در ارتباط غیركلامی و ضعف در پرسش كردن همان سه مسئله مهم است.

ضعف در ارتباط غیر كلامی

برای آمادگی در این بخش لازم است هفت دستور العمل زیر را مد نظر قرار دهید.

•راست بایستید و قوز نكنید و ارتباط چشمی مناسبی با مصاحبه كننده برقرار كنید. نگاه كردن به چشم طرف مقابل حاكی از اعتماد به نفس است.

• در ابتدای ورود بخوبی با مصاحبه كننده دست بدهید. هیچ چیزی بدتر از دست دادن خشك و بی احساس نمی تواند باشد. به طور كلی اولین برخوردها در روند مصاحبه بسیار تاثیرگذار است.

•به طور قائم و كمی روبه جلو بنشینید. رو به جلو نشستن به معنای جالب بودن گفت وگو و علاقه شما به بحث است، در صورتی كه تكیه دادن به صندلی نشانه بی توجهی و بی علاقگی ست.

•هنگامی كه دست خود را روی دهانتان می گذارید و صحبت می كنید، می توان اینگونه تفسیر كرد كه شما در حال دروغ گفتن هستید! پس مراقب باشید كه در هنگام صحبت دستتان را جلو دهانتان قرار ندهید.

•دستان مشت شده و گره خورده به هم، نشان دهنده یاس و ناامیدی از صحبت ها و نتیجه مصاحبه است. سعی كنید دستان خود را باز نگه دارید، زیرا نشان دهنده علاقه مندی به جوابگویی و رك بودن است

• دست به سینه ننشینید، زیرا حالتی تدافعی به خود می گیرید و ممكن است مصاحبه كننده فكر كند كه چیزی را از او می خواهید پنهان كنید.

• تكاندن لباس و برداشتن كرك و مو از لباس نشان می دهد كه شما بی علاقه هستید یا اینكه از صحبت های طرف مقابل رضایت ندارید.

به طور كلی از تمام حركاتی كه شما در طول مصاحبه انجام می دهید، مصاحبه كننده به طور ناخودآگاه در ذهن خود برداشت كلی از شما به ثبت می رساند كه در نتیجه پایانی مصاحبه، تاثیر بسزایی دارد، البته شما نیز می توانید رفتارهای مصاحبه كننده را زیر نظر گرفته تا با درك حالات او بتوانید تعامل بهتری با وی داشته باشید.

ضعف در ارتباط كلامی

در این بخش نیز لازم است چهار دستورالعمل را مورد توجه قرار داده و عمل كنید.

• مصاحبه كننده هنگامی كه صحبت می كند در حال دادن اطلاعات به طور مستقیم یا غیرمستقیم به شماست،پس با دقیق گوش كردن سعی در دریافت این اطلاعات كنید، زیرا با داشتن اطلاعات بیشتر می توانید مصاحبه بهتری را پشت سر بگذارید. همچنین به طرف مقابل نشان دهید كه در حال گوش كردن به صحبت های او هستید و سخنان او برای شما مهم است.

• به شیوه و لحن صحبت كردن مصاحبه كننده توجه كنید و لحن صحبت های خود را با او هماهنگ كنید. لحن و شیوه صحبت كردن هرشخص نشان دهنده درون او و تفكراتش است.

• از ادبیات مناسب استفاده كنید. صحبت كردن مغرضانه درباره شخصیت های مختلف، سن، جنسیت و از این قبیل مسائل، ممكن است تاثیر منفی بر روند مصاحبه بگذارد. مثلا اگر در صحبت هایتان از واژه پیرمرد ۵۰ ساله استفاده كنید و شخص مصاحبه كننده در همین حدود سن داشته باشد، انتظار قبول شدن در مصاحبه را نداشته باشید!

• صحبت كردن بیش از حد و دادن اطلاعات بیش از آنچه كه احتیاج است می تواند بسیار مضر باشد. صحبت كردن درباره موضوعاتی همچون مسائل خصوصی، موضوعات سیاسی و مشكلات شخصی در مصاحبه جایز نیست. همچنین دادن اطلاعات بیشتر از آنچه كه از شما خواسته شده می تواند به ضرر شما تمام شود.

ضعف در سئوال كردن

اما پرسش و پرسیدن؛ از قدیم هم گفته اند ارزش یك سئوال حسابی و خوب، نیمی از پاسخ آن است ، بنابراین به نكات زیر توجه كنید.

• هنگامی كه از شما سئوال می شود آیا سئوالی دارید؟ اگر بگویید نه خیر اشتباه ترین جواب را داده اید!

• همواره در انتهای مصاحبه سئوالاتی را بپرسید. این مسئله نشان دهنده توجه شما به موضوع و شغل مورد نظر است. البته مراقب باشید سئوالاتی را بپرسید كه جواب آن قبلا داده نشده باشد.

•پرسیدن سئوال به شما این فرصت را می دهد كه علاقه خود را نشان دهید. بهترین سئوال ها زمانی شكل می گیرد كه به صحبت های طرف مقابل بخوبی گوش كرده باشید.

•سئوال كردن در جریان مصاحبه ( در زمان مناسب) نیز مفید است. مثلا می توانید درباره موضوعی خاص اطلاعات بیشتری را بخواهید.

•پرسیدن به شما این امكان را می دهد تا متوجه شوید آیا اصلا شغل پیشنهادی مناسب شما هست یا خیر. با پرسش، شما می توانید اطلاعات بیشتری درباره شركت و جایگاه شغل پیشنهادی كسب كنید.امروزه در بازار كار، رقابت فشرده بوده و پیدا كردن شغل مناسب بسیار مشكل است. با رعایت مواردی كه در بالا ذكر شد می توانید شانس خود را در مصاحبه های استخدامی بالا ببرید.

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


ارسال توسط رحیمیان

قسمت اول
چكیده:
مصاحبه های استخدامی، متداولترین روش مورد استفاده در فرآیند گزینش هستند. بسیاری از سازمانها و كارفرمایان، مصاحبه های استخدامی را معتبرترین روش جمع آوری اطلاعات می دانند. بررسی مدارك و شواهد نشان می دهد كه برای قضاوت در مورد هوش داوطلب، توان تحلیل، انگیزش، توانش های شناختی، گستره تفكر، مهارت ارتباط با دیگران، ثبات هیجانی و ...، مصاحبه می تواند مفید واقع شود. این جزوه سعی دارد كه به مصاحبه ، چهارچوب آن ، شرایط و بایدها و نبایدهای آن ، بپردازد.
 

 


تعریف مصاحبه:
      مصاحبه نوعی تماس چهره به چهره است كه از طریق آن مصاحبه كننده این امكان را می یابد كه رفتار مصاحبه شونده،  ویژگی های آشكار و شخصیت او را، از ابعاد مختلف مشاهده و بررسی كند. مصاحبه كننده می تواند با كمك مشاهدات خود و اطلاعات دیگری كه با روش های دیگر ( آزمونها ، برگ درخواست و ... ) بدست آورده، تصمیم بگیرد مصاحبه شونده را انتخاب كند یا نه ( به منظور استخدام ارتقا و ... ).
در واقع مصاحبه، در فرآیند گزینش، یك گفت و شنود رسمی و عمیق است كه به منظور ارزیابی شایستگی داوطلب، صورت می گیرد كه درآن مصاحبه كنندگان در جستجوی پاسخ به سه سوال اساسی هستند:
-1-1آیا داوطلب شغل می تواند كار را انجام دهد؟ در غیر اینصورت، آیا از ظرفیتهای لازم جهت انجام كار برخوردار است؟
-2-2در صورت وجود مهارت یا ظرفیت انجام كار، آیا داوطلب، كار مورد نظر را انجام خواهد داد؟ (انگیزه و مسئولیت(
-3-3چگونه می توان این داوطب را، با باقی داوطلبین مقایسه كرد؟ (ارزشیابی، امتیاز دهی و رتبه بندی(
انواع مصاحبه:
-1-1سازمان یافته یا مستقیم: مصاحبه كنندگان در این مصاحبه، معمولا مجموعه ای از سوالات معین و از پیش تعیین شده را مطرح می كنند. اگر چه سوالات این نوع مصاحبه، صحت فرآیند مصاحبه را، تا حدود زیادی تضمین می كند، اما به مصاحبه كننده، امكان پی گیری پاسخ های جالب را نمی دهد مانع بروز خلاقیت مصاحبه گری و كسب اطلاعات جامع تر می شود. بنابر این، كسب اطلاعات جامع از مصاحبه شونده، در این نوع مصاحبه ها با محدودیت مواجه است.
-2-2مصاحبه های سازمان نیافته یا غیر مستقیم: در این نوع مصاحبه، به مصاحبه شونده فرصت داده می شود تا به سوالات مختلفی كه بر حسب موضوع، در طول مصاحبه مطرح می گردد، آزادانه و حتی بدون محدودیت زمانی، در محیط دوستانه پاسخ دهد. این روش، قابلیت اعتمادش پایینتر از مصاحبه سازمان یافته است.
-3-3مصاحبه های مختلط : معمولا مصاحبه كنندگان در عمل، تركیبی از سوالات مستقیم و غیر مستقیم را به كار می برند. این روش، از قابلیت اعتماد بیشتری نسبت به دو روش قبلی برخوردار است.( عموما در طرح مدیران فردا از این نوع مصاحبه استفاده خواهدشد. )
-4-4 مصاحبه های تحت فشار: اگر موقعیت شغلی، تحمل فشارهای عصبی زیادی را می طلبد، اینگونه مصاحبه ها، سعی در كشف چگونگی واكنش متقاضی دارد، تا بتواند واكنش مصاحبه شونده را به فشارهای ناشی از شغل بررسی كند.
تیم مصاحبه: 
   تیم مصاحبه، با توجه به تركیب تعداد مصاحبه كنندگان و مصاحبه شوندگان، متفاوت است كه از آن جمله می توان به تیم های مصاحبه زیر اشاره داشت:
-1-1مصاحبه فرد به فرد: در این مصاحبه فقط یك نفر مصاحبه كننده و یك نفر مصاحبه شونده وجود دارد. از این روش معمولا برای ارزیابی عمیق تر شخصیت مصاحبه شونده استفاده می شود.
-2-2مصاحبه گروهی: در این روش معمولا چهار مصاحبه كننده و پنج مصاحبه شونده، در حالیكه دور یك میز گرد نشسته اند، حضور دارند. مسئولیت مصاحبه كنندگان، عموما به عهده یك روان شناس متخصص است و ارزیابی داوطلب نیز، به شیوه مشاهده عملكرد افراد در گروه انجام می گیرد.
-3-3مصاحبه چند نفر با یك نفر: در این روش، مصاحبه با حضور چند نفر مصاحبه كننده و یك نفر مصاحبه شونده انجام می شود. مصاحبه كنندگان هر یك در زمینه ای خاص،  مثلا روانشناسی، مهندسی، مدیریت سازمان و ... تخصص دارند.  ( در طرح مدیران فردا از این -4- 4-       مصاحبه تحت فشار: اگر موقعیت شغلی ، تحمل فشارهای عصبی زیادی را می طلبد، اینگونه مصاحبه ها ، سعی در كشف چگونكی واكنش متقاضی دارد تا بتواند واكنش مصاحبه شونده را به فشارهای ناشی از شغل بررسی كند.
انتخاب هر یك از این تیم های مصاحبه، بسته به هدف مصاحبه ، مهارت و تخصص مصاحبه كننده، در زمینه ارزیابی ویژگی مرتبط با معیارهای انتخاب،  متغیر است.
مراحل اجرای مصاحبه:
      فرآیند مصاحبه، از مراحل مختلفی تشكیل می شود كه طی این مراحل باید به ترتیب زیر، در جریان مصاحبه رعایت گردد:
 1- مرحله آمادگی: پیش از تشكیل جلسه مصاحبه، لازم است مصاحبه كننده اطلاعات مربوط به مصاحبه كننده ( نظیر نمرات آزمون های كتبی، فرم درخواست و ... ) و نیز شرایط احراز شایستگی مرتبط به شغل را مورد بررسی قرار دهد و مصاحبه را بر اساس این اطلاعات انجام دهد.  به نوعی ساختار مصاحبه، دستورالعمل آن و پرسشهای مطروحه، تا حدود زیادی به این مطالعه مقدماتی وابسته است.
2- آغاز مصاحبه و ایجاد ارتباط: فشار ایجاد ارتباط بر دوش مصاحبه كننده است فرض كنید داوطلب كمی نگران است و علایم تنش روانی دیده می شود،  اگر مصاحبه كننده بر آن است كه به واقعیت های پی ببرد،  باید نخست كاری كند تا از میزان تنش داوطلب كاسته شود و وی احساس آرامش و راحتی نماید.  برای این منظور بهتر است یكی از اعضای تیم مصاحبه پیش از ورود به مرحله مصاحبه اصلی به گرمی به مصاحبه شونده سلام و خوش آمد بگوید، لبخند زده و اعضای مصاحبه را معرفی كند،  به بعضی از تعارفات روزمره بپردازد و برخی سوالات غیرمرتبط و ساده را مطرح كند. مثلاً : هوای امروز گرم نبود ؟ در مسیر راه ترافیك سنگین بود؟ ، سپس با بیان مختصر اهداف و انتظارات خود از مصاحبه مقدمه چینی لازم را برای ورود به فرایند اصلی مصاحبه به عمل آورد. 
3- ورود به مصاحبه اصلی و تبادل اطلاعات: در این مرحله مصاحبه كننده باید كوشش كند بر مبنای شرایط احراز ( یا معیار های شایستگی ) با دقت و ظرافت سوالاتی را مطرح كند تا ضمن جمع آوری اطلاعات مورد نیاز،  بتواند دیدگاه كلی مصاحبه شونده را نسبت به مسایل مربوط به كار و زندگی مورد ارزیابی قرار دهد.  به طور كلی مصاحبه گر باید سوالات را به گونه ای مطرح كند تا بیشترین اطلاعات ممكن را در ارتباط به معیارهای مربوط به گزینش،  به دست آورد.
 در واقع در این مرحله مصاحبه گران باید بر مبنای برنامه از پیش تعیین شده،  به طرح موضوعات مختلف بپردازند و در اذهان آنها،  طرح جامعی از سوالاتی كه بر پایه آنها قضاوت كنند وجود داشته باشد. بهتر است ابتدا از موضوعات ساده و روزمره شروع كرده (مثلاُ درباره كار و فعالیت كنونی وی پرسیده شود) ، پس از اطمینان خاطر از آرامش مصاحبه شونده به مرور سوالات اساسی تر طرح شود. "روابط كاری" ،  "سوابق كاری"، "زمینه های مورد علاقه " ، "شرایط كلی"، "دلایل جذت" ، محورهای اساسی هستند كه اگر سوالات بر پایه آنها طرح شوند ، می توانند اطلاعات نسبتا جامعی در مورد مصاحبه شونده و نتیجه گیری از مصاحبه بدست دهد. 
قابل ذكر است سوالاتی كه با كلمات استفهامی مانند " چرا "شروع شوند،  یا طرح  سوالاتی كه پاسخ آنها بلی یا نه است،  نمی تواند اطلاعات دقیقی ، در اختیار مصاحبه كننده قرار دهد.
4- پایان مصاحبه: پس از كسب اطمینان از اینكه همه سوال های مورد نیاز ارزیابی،  مطرح شده و برای هر سوال نیز پاسخ مناسب در یافت شده، مصاحبه به پایان خود نزدیك می شود.
ختم مصاحبه را بهتر است با نشانه های رفتاری مثل نگاه كردن به ساعت،  بستن پرونده و یا گفتن اینكه "نكته دیگری برای صحبت ندارید؟"  اعلام كنید. در این مرحله از مصاحبه باید آگاه بود كه هیچ گونه نشانه ای دال بر پذیرش مصاحبه شونده به او داده نشود زیرا ممكن است مصاحبه شوندگان بعدی،  دارای كیفیت برتری باشند و یا مصاحبه شونده در مراحل دیگر فرایند گزینش،  نتواند موفق شود.
5- نتیجه گیری از مصاحبه: پس از پایان مصاحبه،  مصاحبه كنندگان باید برداشت كلی خود را همراه با تجزیه و تحلیل پاسخ های مصاحبه شونده،  گزارش دهند، مصاحبه كنندگان برای اینكه بتوانند صحت، قابلیت اعتماد و اعتبارمصاحبه های خود را ارتقا دهند، می بایست ارزیابی های خود را به  به مصداقهای  حاصل از مصاحبه وابسته كنند.  
خطاهای مصاحبه: 
   مصاحبه كننده آگاه متخصص و آموزش دیده با خطاهای مصاحبه آشناست و در حد امكان سعی می كند این خطاها در قضاوت وی اثر نگذارد از جمله آنها می توان به خطاهای زیر اشاره داشت:
1- 1-       خطای هاله ای (Hallo error ): گرایش مصاحبه كننده به قضاوت مطلوب یا نامطلوب،  در مورد مصاحبه شونده بر اساس برداشتها و ادراك های كلی خود،  ( به  جای ارزیابی واقعی وبر مبنای معیارهای تدوین شده ) ، مصاحبه گر را با خطای هاله ای مواجه می كند. نكته مهم این است كه خطای هاله ای یك تحریف آگاهانه درجه بندی نیست بلكه بر عكس مصاحبه گران باور دارند كه  امتیاز های مناسب و واقعی به افراد داده اند. مثلا ادراك كلی مصاحبه گر مبنی بر اینكه فارغ التحصیلان فلان دانشگاه دارای یك ویژگی خاص هستند می تواند در نوع امتیاز دهی وی تاثیر سو بگذارد. 
2- 2-       خطای تساهلی(Leniency error) : این خطا هنگامی رخ می دهد كه مصاحبه گران بر مبنای استانداردهای شخصی خود،  فرد را ارزیابی كنند . هر چه استانداردهای شخص ارزیابی كننده بالاتر باشد،  احتمال كسب امتیاز های پایین تر،  بیشتر خواهد بود. یا بر عكس هر چه استانداردهای شخص پایین باشد،  تمایل بیشتری به داد ن امتیازات بالاتر وجود خواهد داشت.
3- 3-       تعمیم پذیری بیش از حد (Over generalization error ): در صورتیكه یك ویژگی خاص مصاحبه شونده (مثلا یك ویژگی خیلی مثبت یا خیلی منفی) در سایر نتیجه گیری های ارزیابی كننده از مصاحبه شونده،  تاثیر بگذارد،  مصاحبه گر دچار خطای تعمیم پذیری بیش از حد شده است. مثلا معدل خیلی بالا یا مهارت بالای زبان انگلیسی و ... ، باعث شود مصاحبه گر، در سایر عوامل دیگر نیز،  وی را در حد خوب و بالاتر ارزیابی كنند. 
4- 4-       خطای گرایش به مركز (Central tendency error ): عموما در شرایطی كه مصاحبه گران جهت ارزیابی،  نتوانند اطلاعات لازم را جمع آوری كنند و در عین حال مجبور به دفاع از ارزیابی خود شوند، . این خطا ظاهر می شود. در این خطا مصاحبه گر،  مصاحبه شونده ر ا در عوامل مورد بررسی ، عموماً در حد متوسط ارزیابی می كند..
فهرست منابع : 
1- آر بینل ، لستر و همكاران(1380)،  آنچه یك سرپرست باید بداند،  ترجمه ایرج هاشمی، انتشارات دانشكار ،ص 195 تا 198
2- رابینز ،استیفن (1380) ،رفتار سازمانی ،  ترجمه علی پارسائیان ، سید محمد اعرابی ، نشر دفتر پژوهشهای فرهنگی ،ص 991 تا 995
3- جزنی ، نسرین (1378)  مدیریت منابع انسانی ،  نشر نی  ،ص 257 تا 274
4- ساعتچی ، محمود (1380) ، روان شناسی بهره وری ،  نشر موسسه ویرایش : ص 152 تا 159
 5- Ronald E Riggo (1999) Introduction to industrial organizational psychology . Publisher  Prentice hall. P 107 to 112  

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


ارسال توسط رحیمیان

نوشتن یک رزومه خوب و موثر، منجر به دعوت برای انجام مصاحبه استخدامی می شود. استخدام شدن هم معمولا نتیجه یک مصاحبه موفقیت آمیز است. براد فردریک از اعضای سایت Resome Doctor.com ، در این باره چنین می گوید: " بسیاری از جویندگان کار، زمانی که باید به پرسش های مصاحبه، پاسخهای کامل و پرمعنا بدهند، این کار را نمی کنند. باید توجه داشته باشید که به پرسش های آزاد، جواب مناسب و به جا بدهید.
" درباره خودتان صحبت کنید." ، بدین معنی نیست که همه سرگذشت زندگی خود را تعریف نمایید.
اخیرا سایت Resome Doctor.com، به منظور دستیابی به پرسش های متداولی که معمولا در مصاحبه ها، از آنها استفاده می شود، بر روی بیش از ۲۰۰۰ نفر از مدیران و کارگزینان سراسر جهان، تحقیقاتی انجام داده است. شرکت کنندگان در این تحقیق از صنایع مختلفی برگزیده شده بودند، از جمله: فناوری اطلاعات، بازاریابی و فروش، امور مالی و بهداشت.
پانزده پرسش اصلی و متداولی که در مصاحبه ها مطرح می شوند، به ترتیب اهمیت عبارتند از:
۱) درباره شغل و یا رییس مطلوب خود، توضیح دهید.
۲) چرا به دنبال کار هستید؟ چرا قصد دارید شغل فعلی خود را ترک کنید؟
۳) چه تجارب یا ویژگی های خاصی دارید که شما را از داوطلبان دیگر، متمایز می سازد؟
۴) درباره خودتان صحبت کنید.
۵) نقاط ضعف و قوت شما چیست؟
۶) درباره مهم ترین دستاوردهای شغلی که تاکنون داشته اید، توضیح دهید.
۷) اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شما کدامند؟
۸) درباره زمانی که با یک موقعیت چالشی موجه می شوید و اینکه چگونه با آن برخورد می کنید، توضیح دهید.
۹) چه میزان حقوق درخواستی، در نظر دارید؟
۱۰) چرا به این شغل یا به شرکت ما علاقمندید؟
۱۱) نظر رییس/ همکاران سابق شما، درباره شما چیست؟
۱۲) بهترین و بدترین وجوه شغل پیشین شما چه بود؟
۱۳) درباره شرکت ما، چه می دانید؟
۱۴) چه چیزی باعث ترغیب شما می شود؟ شما چگونه دیگران را ترغیب می کنید؟
۱۵) آیا قصد تغییر شغل دارید؟
اکثر مدیران و کارگزینان اظهار می دارند که این پرسش ها، اغلب به منظور شناخت خصوصیات فردی جویندگان کار، از اخلاق کاری گرفته تا شیوه های مدیریتی آنها، مطرح می شوند تا موضوعاتی همچون شناخت سابقه کاری.
تیفانی کلچلین، مدیر امور مالی شرکت نرم افزاری Blue Dolphine (دلفین آبی) در فلوریدا، این چنین می گوید:
« شناخت ویژگیها و خصوصیات فردی داوطلبان، کار بسیار دشواری است، اما این ویژگی ها، در بسیاری از موقعیت های شغلی، بسیار حائز اهمیت هستند. این نوع پرسش ها باعث می شود که داوطلب کمی بیشتر درباره خودش و ویژگیهایی به جز ویژگیهای مربوط به سوابق کاری خود، صحبت کند.» وی در ادامه می افزاید: « روند مصاحبه ممکن است به کمی احتیاط نیاز داشته باشد. در پرسش های مربوط به خصوصیات فردی و اخلاقی داوطلب جانب احتیاط را رعایت کنید. پرسش های آزاد و فرضی، پرسش های بسیار مناسبی برای آشکار ساختن خصوصیات فردی داوطلب هستند."
تیم میلر، کارشناس ارشد استخدامی گسترش HR در هند، پرسش های مبهمی همچون " چه چیزی با توجه به شغل/ موقعیت شما، باعث ترغیب شما می شود؟" ، را برای آشکار شدن ویژگیهای واقعی یک داوطلب، مناسب می داند. برخی از داوطلبان پاسخ می دهند پول و یا پاسخهای دیگری که نشان دهنده این است که او به خود شغل علاقه ای ندارد.

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


ارسال توسط رحیمیان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد بمنظور تکمیل کادر درمانی بیمارستان خود واقع در خیابان شیخ بهایی اصفهان از بین واجدین شرایط بصورت قرارداد کار یکساله استخدام می نماید
 
نیازهای استخدامی
عنوان شغل
شرایط احراز تحصیلی
تعداد مورد نیاز
جنسیت
پرستار
لیسانس پرستاری
۶
مرد-زن
کارشناس کامپیوتر
لیسانس کامپیوتر گرایش نرم افزار
۱
مرد
حسابدار
لیسانس حسابداری
۱
مرد
کارشناس رادیولوژی
لیسانس رادیولوژی
۱
مرد
کاردان اتاق عمل
فوق دیپلم اتاق عمل
۱
مرد-زن
کاردان بیهوشی
فوق دیپلم بیهوشی
۱
مرد-زن
 
 

جزئیات بیشتر در مورد استخدام دانشگاه آزاد نجف آباد

 

با تشکر از مشترک فعال سایت استخدام: خانم، کارشناس الکترونیک

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


ارسال توسط رحیمیان

پیرو اطلاعیه شماره (۱) با توجه به سؤالات مطرح شده از سوی داوطلبان اعلام می‌دارد نتایج آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه استخراج شده و در دست کنترل نهایی است. اسامی قبول‌شدگان آزمون در تاریخ دوشنبه ۲۸/۹/۹۰ از طریق همین سایت قابل مشاهده است. ضمناً بزودی قبول‌شدگان از طریق دادگستری استان مربوطه جهت انجام مصاحبه حضوری مستقیماً دعوت خواهند شد.

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


ارسال توسط رحیمیان

شرکت نفت پایتخت به منظور تکمیل کادر فنی با توجه به ضوابط و شرایط تعیین شده مورد نیاز واحد حلال سازی خود واقع در شهرک صنعتی رازی از بین فارغ التحصیلان  و نیروهای مجرب در استان اصفهان جهت همکاری دعوت بعمل می آورد.

تصویر آگهی

جزئیات بیشتر در وبسایت شرکت

 

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


ارسال توسط رحیمیان